UBEZPIECZENIE DZIECI na rok szkolny 2024/2025

 

Instrukcja zgłoszenia roszczenia z umowy ubezpieczenia EDU PLUS

w Towarzystwie Ubezpieczeniowym InterRisk 

rok szkolny 2024/2025

 

 

 

Link: Jak zgłosić szkodę?

 

Link: Druk zgłoszenia szkody?

 

Link: Zakres ubezpieczenia

 

Link: OWU EDU PLUS 

 

 

 

NUMER POLISY

 

Szkoła Podstawowa wraz z Oddziałami Przedszkolnymi i Punktem Przedszkolnym:  EDU-A/P nr 149346 

 

Kontakt: Kaczkowski Andrzej  531 417 299

 

 

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2024/2025

  • 02.09.2024 r. - rozpoczęcie roku szkolnego
  • 23.12.2024 r. - 01.01.2025 r. - zimowa przerwa świąteczna
  • 20.01.2025 r. - 02.02.2025 r. - ferie zimowe
  • 17.04.2025 r. - 22.04.2025 r. - wiosenna przerwa świąteczna
  • 27.06.2025 r. - zakończenie roku szkolnego 

 

DNI WOLNE OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

 

  • 14 października 2024 r.
  • 31 października 2024 r.
  • 30 kwietnia 2025 r.
  • 2 maja 2025 r.
  • 13, 14, 15 maja 2025 r. - egzamin ósmoklasisty
  • 20 czerwca 2025 r.

 

 

HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI 

w roku szkolnym 2024/2025

 

Spotkania odbywają się w czwartki o godz. 17.00

 

12 września 2024 r.

5 grudnia 2024 r.

13 lutego 2025 r.

24 kwietnia 2025 r. 

 

 

 

Zmiana dostępu do dziennika Vulcan dla uczniów i rodziców

W związku z aktualizacją systemu Dziennik VULCAN wszyscy jej użytkownicy (Rodzice oraz Uczniowie) muszą przejść proces aktualizacji konta, wybierając konto zwykłe lub eduVulcan – obydwa konta są bezpłatne (w każdej chwili po aktualizacji będzie można zmienić wybrany typ konta).

Dla użytkowników kont eduVULCAN aplikacja mobilna Dzienniczek VULCAN została zastąpiona aplikacją mobilną eduVULCAN. Aplikacja jest bezpłatna. Z aplikacji mobilnej eduVULCAN mogą korzystać wyłącznie użytkownicy konta eduVULCAN.

W celu dokonania aktualizacji konta, konieczne jest zalogowanie się na konto użytkownika na stronie:  https://uonetplus.vulcan.net.pl/gminabodzentyn/  poprzez zakładkę “LOGOWANIE PRZED ZMIANĄ”.

Aby wesprzeć Rodziców i Uczniów w procesie aktualizacji kont, Dziennik VULCAN przygotował dodatkowe informacje:

• dla Uczniów i Rodziców przed aktualizacją kont: https//dziennik.vulcan.edu.pl/akz 

• dla Uczniów i Rodziców, którzy wybrali konto zwykłe: https//dziennik.vulcan.edu.pl/kzw 

• dla Uczniów i Rodziców, którzy wybrali konto eduVULCAN: https//dziennik.vulcan.edu.pl/kev

oraz filmy instruktażowe:

➡️Rodzice: https://www.youtube.com/watch?v=x6ZWQJ-7WwU&t

➡️Uczniowie poniżej 13 lat: https://www.youtube.com/watch?v=ccvzbapr59E&t

➡️Uczniowie powyżej 13 lat: https://www.youtube.com/watch?v=no79pf8x8Tg

➡️Aplikacja mobilna: https://www.youtube.com/watch?v=72KTNEidjBM&t

Po dokonaniu aktualizacji konta logowanie do Dziennika VULCAN będzie odbywało się poprzez adres właściwy dla wybranego typu konta (zwykłe lub eduVulcan).

Nowi Uczniowie oraz ich Rodzice będą mogli utworzyć konta użytkownika z wykorzystaniem kodów “pierwszego dostępu”, które otrzymają we wrześniu od wychowawców klas.

 

 

 

Uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2024/2025 odbędzie się 2 września 2024 r. o godz. 9.00 na sali gimnastycznej.

Msza święta dla wszystkich chętnych osób o godz. 8.00 w kościele parafialnym w Świętej Katarzynie 

 

Przywóz dzieci: autobus szkolny wyjeżdża po dzieci spod szkoły o godz. 8.15

 

Planowany odwóz dzieci dojezdżających około godz. 10.00

 

Wejście do budynku szkoły ze względu na prace remontowe jest tylko od ulicy Kieleckiej. 

 

Po uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego odbędą się spotkania dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz uczniów z wychowawcami w klasach.  

 

W tym dniu będą rozdawane uczniom podręczniki, proszę o przynisienie plecaków przez uczniów celem spakowania książek i zeszytów ćwiczeń. 

 

 

 

 

Szanowni Państwo

Miło mi poinformować, że nasza szkoła po raz kolejny uzyskała wysokie wyniki z egzaminu ósmoklasisty, powyżej średniej krajowej.

Średnie wyniki, jakie uzyskali uczniowie klasy VIII z poszczególnych przedmiotów, są następujące:

  • język polski 72% (powiat kielecki 63,37%, województwo 59,18%, kraj 61%)
  • matematyka 70,4% (powiat kielecki 55,67%, województwo 51,59%, kraj 52%)
  • język angielski 70% (powiat kielecki 65,35%, województwo 64,42%, kraj 66%)

 

 

Wykaz podręczników do religii na rok szkolny 2024/2025

 

Klasa

Przedmiot

Tytuł podręcznika

Autor

 

0

Religia

Tak! Jezus mnie kocha

ks. dr K. Mielnicki,

E. Kondrak 

 

I

Religia

Poznaję Boży świat

ks. dr K. Mielnicki,

E. Kondrak, J. Snopek

 

II

Religia

Odkrywam Królestwo Boże –

jedna książka w formie ćwiczenia

ks. dr K. Mielnicki,

E. Kondrak

 

III

Religia

Poznaję Jezusa

Podręcznik i ćwiczenie

ks. dr K. Mielnicki,

E. Kondrak

 

IV

Religia

Odkrywam życie z Jezusem – podręcznik i ćwiczenie

Ks. dr K. Mielnicki

E. Kondrak

 

V

Religia

Szczęśliwi, którzy szukają prawdy

Podręcznik i zeszyt ćwiczeń

Ks. dr K. Mielnicki

E. Kondrak

 

VI

Religia

Szczęśliwi, którzy odkrywają piękno -

Podręcznik i zeszyt ćwiczeń

Ks. K. Mielnicki

E. Kondrak

 

 

VII

Religia

Szczęśliwi, którzy czynią dobro

Podręcznik i zeszyt ćwiczeń

Ks. K. Mielnicki

E. Kondrak

 

VIII

Religia

Błogosławieni, którzy ufają Jezusowi

Podręcznik 

Ks. K. Mielnicki

E. Kondrak

 

 

 

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA - GRUPA 3 LATKÓW

Rok szkolny 2024/2025

 

 

Indywidualnie do przedszkola trzeba przynieść:

  • grube kredki ołówkowe Bambino/ Astra/ Jumbo (zapakowane w piórnik)
  • nożyczki
  • fartuszek do malowania
  • teczka z gumką (na prace dziecka)
  • buty na zmianę do chodzenia po przedszkolu zapinane na rzepy
  • zestaw ubranek na zmianę (bluzka, koszulka, spodnie na gumce, skarpetki, 2x majteczki) wszystko zapakowane w podpisany worek ściągnięty sznurkiem

 

Wykaz pozostałych przyborów potrzebnych do pracy na zajęciach oraz przyborów higienicznych podany zostanie na pierwszym spotkaniu we wrześniu do zakupu grupowego przez osoby wyznaczone w grupie.

 

Książki zostaną zakupione grupowo.

 

Wychowawca: Paulina Domagała

 

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA - GRUPA 4-5 LATKI 

Rok szkolny 2024/2025

 

 

Indywidualnie do przedszkola trzeba przynieść:

  • grube kredki ołówkowe Bambino/ Astra/ Jumbo (zapakowane w piórnik)
  • nożyczki
  • strugaczka
  • klej w sztyfcie 2 szt.
  • pędzelki do malowania  farbami 2 szt.
  • teczka z gumką
  • buty na zmianę do chodzenia po przedszkolu zapinane na rzepy
  • zestaw ubranek na zmianę (bluzka, spodnie na gumce, skarpetki, 2x majteczki) wszystko zapakowane w podpisany worek ściągnięty sznurkiem

 

Wykaz pozostałych przyborów potrzebnych do pracy na zajęciach oraz przyborów higienicznych podany zostanie na pierwszym spotkaniu we wrześniu do zakupu grupowego przez osoby wyznaczone w grupie.

 

Książki zostaną zakupione grupowo.

 

Wychowawca: Ewa Czapnik i Jadwiga Mazur

 

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA - GRUPA 6 LATKÓW 

Rok szkolny 2024/2025

 

  • Ołówek
  • Gumka
  • Grube kredki ołówkowe (zapakowane w piórnik)
  • Fartuszek (do malowania farbami)
  • Teczka z gumką (na prace dziecka)
  • Podkładka na stolik (do malowania farbami)
  • Temperówka
  • Pisaki
  • Plastelina
  • Farby plakatowe (12 kolorów)
  • Blok techniczny kolorowy (format A4)
  • Klej w sztyfcie ( 2 sztuki)
  • Nożyczki
  • Książeczka do kolorowania
  • Ryza papieru ksero
  • Obuwie miękkie na zmianę zapinane na rzepy

 

            PROSZĘ, ABY WSZYSTKIE PRZYBORY BYŁY PODPISANE

 

Wykaz podręczników:

Pakiet dla dzieci sześcioletnich: „Dobry pomysł!”. Autor: Karolina Karamuz, Agnieszka Kolankowska, Blanka Mieszkowska, wyd. WSiP.

Język angielski kl. ‘’0’’: ,,Lion’s Team’’. Autor: Monika Bigaj-Kisała, wyd. WSiP -zeszyt ćwiczeń.

 

Książki te będą zakupione grupowo. Szczegółowe informacje o ich zakupie  zostaną przekazane we wrześniu na pierwszym spotkaniu z rodzicami.

 

Religia: „Tak! Jezus mnie kocha” red. ks. K. Mielnicki, E. Kondrak, wyd. JEDNOŚĆ- książka dla sześciolatków.

Książka do religii do zakupu przez rodziców indywidualnie.

 

Wykaz pozostałych przyborów potrzebnych do pracy na zajęciach oraz przyborów higienicznych podany zostanie na pierwszym spotkaniu we wrześniu do zakupu grupowego przez osoby wyznaczone w grupie.

 

Wychowawca: Bożena Dwojewska

 

 

 

 

Instrukcja zgłoszenia roszczenia z umowy ubezpieczenia 

w PZU EDUKACJA

w roku szkolnym 2023/2024

 

Przed przystąpieniem do zgłoszenia należy przygotować:

  • Numer polisy, z której będzie zgłaszanie roszczenie
  • Dane osobowe osoby Ubezpieczonej
  • Dane Ubezpieczającego
  • Numer rachunku bankowego, na które należy wypłacić świadczenie
  • Dokumentację medyczną z przebiegu i zakończenia leczenia

 

Szkodę można zgłosić telefonicznie

Pani Oktawia Janiak  537-857-909 lub 663-714-309

e-mail: ojaniak@centrumpolis.pl 

 

NUMER POLISY UBEZPIECZENIA PZU EDUKACJA

 

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi i Punktem Przedszkolnym  UG nr 1887701

 

 

 

 

 

Diagnoza potrzeb Punktu Przedszkolnego

w Szkole Podstwowej im. Poetów Doliny Wilkowskiej w Świętej Katarzynie na potrzeby Działania 08.01 Wsparcie edukacji przedszkolnej w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027

 

 

 

 

 

ZAGROŻENIA W INTERNECIE 

Zachęcamy do:

  • rozmowy z dzieckiem,
  • omówienia jego aktywności w Internecie,
  • dopytania o ewentualne problemy, z jakimi się boryka,
  • zwrócenie uwagi na zachowanie dziecka w ostatnim czasie – jego ogólne samopoczucie, poziom zmęczenia, rodzaj filmów i muzyki jakiej słucha.

Istnieje możliwość założenia filtrów ochrony rodzicielskiej, aby uchronić dziecko przed szkodliwymi treściami. Nie pozwólmy, aby stała im się krzywda, bądźmy blisko nich dając im poczucie, że są dla nas ważni, że nam na nich zależy, że jesteśmy ich przyjaciółmi, nauczycielami i przewodnikami.

 

GRY KOMPUTEROWE 

Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. Czy wiesz, że: 

60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania (opracowanie: „Gry w życiu uczniów, Instytut Badań Edukacyjnych”), a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo (opracowanie: The report of the APA Task Force on Violent Media, American Psychological Association).

 

Chłopcy zdecydowanie cześciej korzystają z gier komputerowych niż dziewczeta. Gra prawie 90% chłopców, a 40% dziewcząt (opracowanie: „Gry w życiu uczniów, Instytut Badań Edukacyjnych”).

 

Ponad połowa (52,4%) chłopców gra codziennie (opracowanie: EU-NET-ADB "Badanie naduzywania Internetu przez młodzież w Polsce).

 

62% dzieci poniżej 7 roku zycia korzysta z gier na smartfonie lub tablecie (opracowanie: FDN "Korzystanie z urządzeń mobilnych przez małe dzieci w Polsce).

 

Prawie 85% gier wideo dostępnych na rynku zawiera treści przemocowe (The report of the APA Task Force on Violent Media, American Psychological Association).

 

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.

 

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

 

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły. 

 

JAK ZACHOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO? - WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW 

Poniżej zamieszczam również kilka wskazówek dla rodziców, dotyczących zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych:

Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.

 

Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.

 

Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.

 

Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.

 

Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.

 

Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.

 

Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.

 

Pamiętaj, że istnieją mini gry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.

 

Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami. Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

 

Wskazówki pochodzą z broszury

pt.: „Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie-reagowanie. Gry komputerowe”.

 

 Gry komputerowe – oznaczenia

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych.

 

Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry z poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową.

 

W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.

 

Gdzie można uzyskać pomoc?

W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów). 

Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod numerem telefonu 800 121 212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).

 

 

 

KOMUNIKAT 

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Poetów Doliny Wilkowskiej w Świętej Katarzynie informuje, że z dniem 2 stycznia 2023 r. zmieniają się stawki żywieniowe w naszej szkole.

 

Nowe stawki przedstawiają się następująco:

* Jednodaniowy obiad dla uczniów (zamiennie zupa z drugim daniem) 4,00 zł.

* Posiłki dla dzieci przedszkolnych pozostających w szkole do 5 godzin (drugie śniadanie i obiad dwudaniowy) – 6,50 zł.

* Trzy posiłki dla dzieci przedszkolnych pozostających w szkole powyżej 5 godzin (drugie śniadanie, obiad dwudaniowy i podwieczorek) 9,00 zł.

 

 

 

 

Instrukcja zgłoszenia roszczenia z umowy ubezpieczenia EDU PLUS

w Towarzystwie Ubezpieczeniowym InterRisk 

rok szkolny 2022/2023

 

Przed przystąpieniem do zgłoszenia należy przygotować:

  • Serię i numer polisy, z której będzie zgłaszanie roszczenia
  • Dane osobowe osoby Ubezpieczonej
  • Dane Ubezpieczającego
  • Numer rachunku bankowego, na które należy wypłacić świadczenie
  • Dokumentację medyczną z przebiegu i zakończenia leczenia

 

Szkodę można zgłosić w następujący sposób:

  • Telefonicznie pod numerem (22) 575-25-25
  • Pocztą tradycyjną – kompletną dokumentację należy wysłać na adres: 

           Przegr. Pocztowa nr 3334, 610-40 Katowice

  • Pocztą elektroniczną - skany wymaganych dokumentów (wskazanych w §21 OWU) należy przesłać na adres e-mail: szkody@interrisk.pl

 

Druk zgłoszenia roszczenia dostępny jest do pobrania na stronie www.interrisk.pl pod poniższym linkiem: 

https://www.interrisk.pl/szczegoly-produktu/szkolne-edu-plus/

 

 

NUMERY POLIS

 

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi:  EDU-A/P nr 119072

 

Punkt Przedszkolny:  EDU-A/P nr 122355

 

Kontakt: Elżbieta Salij-Rosińska
                tel. 730 952 198

 

 

 

 

 

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo edukacji i nauki we współpracy  Centrum GovTech w kancelarii Prezesa Rady Ministrów. 

Informacja o zakupionym w ramach programu laboratoria Przyszłości sprzęcie, który zostanie wykorzystany na zajęciach lekcyjnych i zajęciach dodatkowych. 

 

L.p.

Nazwa towaru

Minimalne wymagania

Ilość sztuk

  1.  

Filament

Biodegradowalne filamenty PLA do drukarki 3D na bazie mączki kukurydzianej, do modeli skomplikowanych geometrycznie, mięknie w temperaturze 50-600C. 1 rolka = 1 kg, 17 kolorów

17

  1.  

Drukarka 3D wraz z akcesoriami

  • zabudowane lub wymienne boki drukarki,
  • łączność WiFi, USB, karta SD
  • zdalny podgląd wydruku,
  • pole robocze min. 15cm x 15cm x 15cm,
  • stół roboczy: wymienny
  • kompatybilny slicer,
  • średnica dyszy: 0,4 mm
  • wyświetlacz: z polskim menu, dotykowy, kolorowy
  • obudowa drukarki: przeźroczysta
  • gwarancja co najmniej 12 miesięcy, autoryzowany serwis na terenie Polski, SLA do 3 tygodni, serwis i wsparcie techniczne, w tym serwis wyłącznie na terenie RP, wsparcie techniczne w języku polskim, instrukcja obsługi w języku polskim (niekoniecznie papierowa). Interfejs w języku polskim lub angielskim.

1

  1.  

Laptop

Laptop o parametrach:

  • Ekran o przekątnej 15,6 cali
  • Procesor Intel Core i5 11gen
  • Pamięć RAM 16GB
  • Dysk 512 SSD
  • Złącza: D-SUB, HDMI, USB, czytnik kart SD
  • Komunikacja: WI-FI, Bluetooth 4.0
  • System operacyjny: Windows 10Pro

1

  1.  

Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami

Mikrokontroler wraz z wyposażeniem dodatkowym, a w szczególności: płytki stykowe prototypowe oraz  zestaw przewodów

1

  1.  

Lutownica/Stacja lutownicza z gorącym powietrzem

Stacja wyposażona w funkcję płynnej regulacji temperatury i jej stabilizacji.

Parametry minimalne stacji lutowniczej:

  • Wyświetlacz LED z podświetleniem
  • Moc: 75W
  • Napięcie zasilania: 24V
  • Zakres temperatur: 200-480°C
  • Przepływ powietrza 120l/min

1

  1.  

Kamera przenośna cyfrowa wraz z akcesoriami

Parametry minimalne:

  • Jakość zapisu Full HD
  • Stabilizator obrazu - optyczny lub cyfrowy.
  • Szerokokątny obiektyw 26,8 mm
  • Nagrywanie w rozdzielczości 4K Ultra HD (3840x2160 pikseli)
  • Zoom optyczny 20x
  • Zoom cyfrowy 250x
  • Ekran: panoramiczny (16:9)

Akcesoria:

  • Torba na kamerę
  • Ładowarka
  • Akumulator – 2 szt.
  • Zasilacz
  • Przewód sieciowy USB

1

  1.  

Statyw z akcesoriami

Przeznaczenie do aparatu i kamery

Parametry minimalne:

  • Mocowanie górne: ¼” gwint męski
  • Regulowana wysokość
  • Głowica statywu: 3D
  • Noga statywu: 4 częściowy (3x rozciągany)
  • Regulacja wysokości kolumny środkowej

1

  1.  

Mikroport z akcesoriami

  • Nie wymagający podłączenia kablowego do kamery
  • System mikrofonów bezprzewodowych do lustrzanek cyfrowych, kamer bezlusterkowych i kamer wideo lub urządzeń mobilnych, który zapewnia szczegółowy, nadający się do emisji dźwięk.
  • dwa kable wyjściowe: TRS do kamer i TRRS do smartfonów lub tabletów. 

1

  1.  

Oświetlenie do realizacji nagrań

Zestaw lamp światła ciągłego. Parametry:

  • 2 świetlówki o mocy 35W
  • Temperatura barwy świetlówek 5500K
  • Regulowana wysokość

1

  1.  

Mikrofon kierunkowy z akcesoriami

Mikrofon kierunkowy pojemnościowy, zapewniający doskonałe nagrania dźwięku do wideo. Zintegrowany uchwyt tłumika pomaga uniknąć hałasu przenoszonego mechanicznie. Dołączone kable z dwoma wyjściami TRS i TRRS umożliwiają nagrywanie dźwięku zarówno za pomocą lustrzanek cyfrowych, jak i smartfonów.

1

  1.  

Gimbal

Gimbal do aparatu fotograficznego i kamery

Parametry:

• Maksymalna prędkość kątowa gimbala przy sterowaniu ręcznym: Oś Pan: 360°/s, Oś Tilt: 360°/s, Oś Roll: 360°/s
• Punkty końcowe: Oś obrotu Pan: 360° pełen zakres, Oś obrotu Roll: -240° do +95°, Oś Tilt: -112° do +214°
• Częstotliwość pracy: 2.4000-2.4835 GHz
• Moc nadajnika: < 8 dB
• Akumulator: model: RB2-3400 mAh -7.2 V, rodzaj ogniw: 18650 2S, pojemność: 3400mAh, energia: 24.48 Wh, maksymalny czas pracy: 14 godzin, czas ładowania: ok. 2 godziny przy użyciu szybkiej ładowarki 18W
• Połączenie: Bluetooth 5.0; USB-C
• Wspierane mobilne systemy operacyjne: iOS 11 lub wyższy; Android 7.0 lub wyższy
• Wymiary: złożony: 26 × 21 × 7,5 cm (z uchwytem), rozłożony: 40 × 18,5 × 17,5 cm (z uchwytem, bez rozszerzonego gripa/ statywu)

1

  1.  

Aparat fotograficzny z akcesoriami

Parametry:

  • Rozdzielczość matrycy min. 20 MP
  • Wbudowana lampa błyskowa Interfejs: USB, wskazane Wi-Fi, Bluetooth,
  • Zoom optyczny 2,9x
  • Wbudowana lampa błyskowa
  • Stabilizacja optyczna obiektywu.
  • W przypadku gdy łącznie zostaną spełnione wymagania techniczne obu pozycji, aparat fotograficzny oraz kamera cyfrowa mogą być w jednym urządzeniu

1

  1.  

Mikroskop wraz akcesoriami

 

Parametry minimalne:

  • okular 10x
  • obiektyw 4x, 10x, 40x
  • powiększenia 40x, 100x, 400x
  • koło filtrowe: 6 kolorowych filtrów
  • regulacja ostrości: współosiowa śruba makro i mikrometryczna
  • oświetlenie LED górne/dolne z regulacją jasności
  • stolik z pokrętłami przesuwu w płaszczyźnie poziomej 90x90 mm z mocowaniem preparatów
  • gotowe preparaty: 5 szt.
  • szkiełka przedmiotowe: 5 szt
  • szkiełka nakrywkowe: 10 szt
  • pudełko na preparaty - pęseta, pipeta, probówka, patyczek preparacyjny, igła preparacyjna
  • pokrowiec - zasilacz sieciowy

20

  1.  

Zestaw klocków magnetycznych

Kolorowe klocki magnetyczne minimum 45 elementów z elementami elektronicznymi

 

22

  1.  

Zestaw klocków magnetycznych

Kolorowe klocki magnetyczne minimum 144 elementy, w skład którego mają wchodzić minimum 46 trójkątów, 44 kwadraty, 6 prostokątów, 6 trójkątów wysokich, 12 pięciokątów, minimum 4 koła, minimum 4 sześciokąty

20

 

 

 

Jak można pomóc dziecku dobrze się zachowywać ?

 

        Wielu rodziców niepokoi się o to, czy wywiera na swoje dziecko właściwy wpływ. Jednym z problemów, które najbardziej martwią rodziców jest kwestia dyscypliny, czyli pytanie co zrobić, aby dzieci dobrze się zachowywały. Dla wielu rodziców ten problem może okazać się zbyt trudny. Wydaje się, że każdy ma swoje zdanie na temat: Jak należy wychowywać dzieci? Czy zbyt mało dyscypliny oznacza, że dzieci wymknęły się nam spod kontroli? Czy zbyt surowa dyscyplina sprawi, że zwrócą się przeciwko nam?

Wiemy, że dzieciom potrzebne są granice, aby mogły czuć się bezpiecznie, ale wcale nie jest łatwo owe granice wyznaczyć.

 

Pozytywne wybory rodziców:

 

* dawaj dzieciom przykład dobrego zachowania - dzieci uczą się naśladując zachowania innych i z pewnością będą naśladować Twoje postępowanie,

* zmieniaj otoczenie, a nie dziecko - lepiej jest trzymać cenne, niebezpieczne przedmioty poza zasięgiem dziecka niż karać dziecko za jego naturalną ciekawość,

* wyrażaj swoje życzenia pozytywnie - mów dzieciom czego od nich oczekujesz, a nie tylko to czego sobie życzysz,

* stawiaj realne wymagania - pamiętej o tym, aby zadawać sobie pytanie: czy Twoje wymagania odpowiadają wiekowi i sytuacji dziecka? Musisz okazać więcej cierpliwości, jeżeli Twoje dziecko jest bardzo małe, albo kiedy choruje lub jest zmęczone* nie polegaj zanadto na nagrodach i karach - w miarę jak dzieci dorastają, kary i nagrody stają się coraz mniej skuteczne. Wyjaśniaj powody Twoich decyzji. Negocjuj ze starszymi dziećmi, stosuj taktykę odwracania uwagi w przypadku małych dzieci. 

 

Wychowując dzieci pamiętajmy, że:

  1. Miłość jest najważniejszą potrzebą wszystkich dzieci. Jest także istotnym elementem pozytywnej dyscypliny. Im częściej okazujesz dziecku miłość, przytulając je, całując i mówiąc mu ,,kocham Cię”, tym bardziej będzie chciało Ono udowodnić, że na nią zasługuje. Miłość pozwala dziecku zbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości.
  2. Granice są potrzebne nawet w najbardziej kochającym się związku, w którym ludzie potrafią się słuchać. Bycie rodzicem polega między innymi na wyznaczaniu granic. Jest czymś naturalnym, że dziecko testuje owe granice. To nie jest niesforność ale część procesu uczenia się. Dzieci czują się bezpieczniej jeśli trzymamy się granic, które zostały wyznaczone, nawet jeśli czasami narzekają.
  3. Śmiech pomaga rozładować napięte sytuacje. Czasami rodzice stają się tacy poważni, że rodzicielstwo przestaje dawać im radość. Dostrzegajmy zabawne strony bycia rodzicem i pozwólmy sobie na  śmiech kiedy jest to możliwe.
  4. Chwal i zachęcaj swoje dziecko. Oczekuj, że dziecko będzie się dobrze zachowywało i zachęcaj je do podejmowania wysiłków. Chwalmy je za dobre zachowania i starajmy się ignorować te niewłaściwe. Im częściej będziemy zrzędzić, tym rzadziej nasze dziecko będzie nas słuchać.
  5. Słuchajmy uważnie tego, co mówią nasze dzieci. Interesujmy się tym co robią i co czują. Zapewniajmy je, że silne uczucia nie są czymś złym, jeśli wyraża się je w odpowiedni sposób.
  6. Szanujmy swoje dzieci tak jak szanowalibyśmy dorosłego. Pozwólmy im uczestniczyć w podejmowaniu decyzji, szczególnie tych, które ich dotyczą. Słuchajmy ich zdania. Jeśli mamy zamiar powiedzieć dziecku coś przykrego, zastanówmy się, jak by to zabrzmiało gdybyśmy powiedzieli to komuś dorosłemu. Przeprośmy, jeśli postąpiliśmy niewłaściwie.
  7. Ustalmy porządek dnia. Małe dzieci będą się czuły bezpieczniej i łatwiej będzie nam uniknąć konfliktów jeśli ustalimy początek dnia. Będą się czuły lepiej, jeśli wprowadzimy stałe pory posiłków, snu i zabaw.
  8. W każdej rodzinie potrzebne są pewne zasady, jednak starajmy się zachowywać elastyczność w przypadku małych dzieci. Kiedy już ustalimy zasady obowiązujące w rodzinie, bądźmy konsekwentni. Dzieci mogą się poczuć bardzo niepewnie, jeśli jednego dnia wprowadzimy jakąś zasadę a następnego ją odwołamy.
  9.  Postrzeganie świata z perspektywy własnego dziecka i wyobrażanie sobie tego co ono czuje jest kluczem do zrozumienia jego zachowania. Przypomnijmy sobie, jak my czuliśmy się będąc dzieckiem i jak niezrozumiały wydawał się nam świat dorosłych, kiedy mieliśmy poczucie, że potraktowano nas niesprawiedliwie.

Iwona Pańtak 

KOMUNIKAT

Kuratorium Oświaty w Kielcach

Bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży i opiekunów – wsparcie psychologiczne w sytuacji kryzysu

Zachęcamy uczniów przeżywających lęki, napięcia emocjonalne, kłopoty i trudności wpływające na zdrowie psychiczne do skorzystania z bezpłatnej infolinii Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12. Pod tym numerem telefonu młodzi ludzie, a także ich opiekunowie otrzymają bezpłatne i profesjonalnie wsparcie psychologiczne. Do dyspozycji dzieci i młodzieży jest także czat internetowy. Zarówno telefon zaufania, jak i czat zapewniają pełną dyskrecję oraz anonimowość i dostępne siedem dni w tygodniu przez całą dobę.

Telefon zaufania i bezpłatny czat internetowy dla uczniów przeżywających trudności  800 12 12 12 

Młodzi ludzie, którzy przeżywają trudności wpływające na zdrowie psychiczne, mogą skorzystać z bezpłatnego telefonu zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Dzwoniąc pod numer 800 12 12 12, otrzymają profesjonalne wsparcie psychologiczne. Rozmówcy będą mieli zapewnioną dyskrecję i anonimowość.

Dzieci i młodzież mogą skorzystać także z czatu internetowego. Nie wymaga on logowania oraz instalowania żadnej aplikacji.

Telefon i czat są czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Więcej informacji na temat Dziecięcego telefonu Zaufania można znaleźć na stronie Rzecznika Praw Dziecka.

Telefonem zaufania Rzecznika Praw Dziecka od 1 listopada zastąpił ogólnopolską infolinię dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów POMAGAMY (800 800 605).

 

 

 

POWRÓT DZIECI DO SZKOŁY - WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW

 

       Powrót dzieci do szkół, chodź długo wyczekiwany może okazać się nie lada wyzwaniem, również dla rodziców. Oto kilka porad jak wesprzeć dziecko w powrocie do szkoły:

Motywuj - poprzez:

  • Skupienie uwagi na pozytywnych aspektach powrotu do szkoły;
  • Zauważenie korzyści jakie dziecko może czerpać z nauki stacjonarnej;
  • Wyznaczanie małych celów do realizacji i docenianie każdego postępu;
  • Wzmacnianie drobnych starań i każdego przejawu pozytywnego zachowania;

 

Zadbajmy o małe przyjemności po szkole np. lody, wspólne granie w planszówkę, wycieczka rowerowa. Nie naciskajmy, nie przypominajmy o klasówkach, lepszych ocenach, dzieci i tak czują presję przed powrotem do szkoły, nie wzmacniajmy jej.

 

Pamiętaj o emocjach:

 

W związku z powrotem do szkoły u dzieci mogą pojawić się różne emocje od radości, poprzez lęk, strach i złość. Zaakceptujmy je, nie negujmy i nie oceniajmy. Okażmy zrozumienie, wspierajmy pozytywne myślenie, wskazując korzyści z aktualnej sytuacji.

 

Po powrocie dziecka ze szkoły do domu nie pytajmy o oceny i sprawdziany, ale o emocje i samopoczucie. Można zapytać:

  • jak się czułeś w szkole;
  • co dobrego się wydarzyło;
  • w czym mogę Ci pomóc?

Szczera wspierająca rozmowa pomoże dziecku, wyrazić lęki i obawy związane ze szkołą, a także rozładować emocje.

Po powrocie do szkoły mogą pojawić się pewne problemy. Rodzice muszą być gotowi na:

  • niechęć- może pojawić się przez parę dni, ale może też pojawić się u dzieci, które chętnie wróciły do szkoły;
  • pogorszenie ocen- powrót do nauki stacjonarnej, wiąże się z ponowną adaptacją do systemu oceniania, czy sposobu przekazywania wiedzy, co może skutkować spadkiem ocen;
  • spadek koncentracji uwagi – może być związany z inną niż dotychczas organizacją lekcji i pracy;
  • napięcie zarówno fizyczne jak i emocjonalne- może to być wynik przeciążenia nową sytuacją. Zadbajmy o aktywność fizyczną i relaks dziecka;
  • unikanie rówieśników- ponowny wielogodzinny kontakt z rówieśnikami może okazać się trudnym zadaniem.

W każdej z powyższych sytuacji pamiętajmy aby zapytać:

  • jak się czujesz ?
  • w czym mogę pomóc?
  • czego potrzebujesz w tej sytuacji ?

Bądźmy:

  • wspierający;
  • wyrozumiali;
  • otwarci na nowe emocje i potrzeby dziecka.

Pedagog szkolny

 

 

 

 

OGŁOSZENIE

Informujemy, że Szkoła Podstaowa im. Poetów Doliny Wilkowskiej w Świętej Katarzynie przyłącza się do akcji "ZBIERAJ NAKRĘTKI",które zostaną przekazane na rzecz dzieci z Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej

 

 

 

 

Jeżeli Twoje dziecko potrzebuje pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej zgłoś wychowawcy, dyrektorowi – umożliwimy kontakt ze specjalistami.

 

Przydatne adresy:

 

  1. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bodzentynie

ul. Wolności 1A
26-010 Bodzentyn 
tel/fax. 41 3115020
e-mail. pppbodzentyn@op.pl


  1. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie

ul. Suchedniowska 3
26-010 Bodzentyn
tel/fax 41 311 55 41
e-mail: mgops@bodzentyn.ugm.pl


  1. Komisariat Policji w Bodzentynie

ul. Piłsudskiego 3,

26 - 010 Bodzentyn

telefon: sekretariat:  041 349 36 82, fax: 041 349 37 82
bodzentyn@ki.policja.gov.pl

 

  1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR)
    ul. Wrzosowa 44
    25-211 Kielce,
    e-mail: pcpr@powiat.kielce.pl

Punkt konsultacyjno – doradczy mieści się na ul. Okrzei 18 IV piętro, lokale 9 i 10


  1. Centrum Interwencji Kryzysowej (CIK) 
    ul. Urzędnicza 7
    25-729 Kielce
    tel. 41 366 48 47 (telefon całodobowy)
  2.  

  1. Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki i Edukacji (ŚCPiE)

ul. J. Nowaka Jeziorańskiego 65, 25-432 Kielce

Rejestracja Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Psychoterapii 41 36-76-788

Sekretariat dyrektora 41 36-76-302, Fax 41 36-76-938

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów alkoholowych 41-3676-302 wew.23

adres mailowy: scpie@profilaktyka.com

  1. Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „PRO”                 

ul. Jana Kochanowskiego 7/16

25-384 Kielce

Adres do korespondencji:
   Jana Nowaka – Jeziorańskiego 65
   25-432 Kielce tel. 508910792; 500478878

   e-mail: spr-pro@wp.pl

 

  1. NZOZ „SYNTONIA”
    Poradnia Zdrowia Psychicznego w Kielcach 
    ul. Podgórska 20
    25-103 Kielce 
    tel. 41 341 52 57

  1. Poradnia Zdrowia Psychicznego Dla Dzieci i Młodzieży
    25-731 Kielce
    ul. Słoneczna 1
    tel: 041 345 11 47

 

  1. Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży, Zakład Opieki Psychiatrycznej

25-411 Kielce

Szydłówek Górny 1C/3

tel: 041 332 77 52

 

  1. Poradnia Zdrowia Psychicznego Dla Dzieci i Młodzieży, Poradnia Leczenia Uzależnień i Poradnia Leczenia Uzależnień od Substancji Psychotropowych

25-711 Kielce

ul. Karczówkowska 36tel: 041 366 94 00

e-mail: rejestracja@nadziejarodzinie.org.pl

12. Miejski Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Kielcach (dla przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych); Poradnia Logopedyczna

 

25-729 Kielce,

ul. Urzędnicza 16

 tel: 41 367 67 28;  fax: 41 367 69 51

Email: sekretariat@mzppp.pl

 

Jeżeli przeżywasz trudności i myślisz o odebraniu sobie życia lub chcesz pomóc osobie zagrożonej samobójstwem pamiętej, że możesz skorzystać z bezpłatnych numerów pomocowych:

 

116 111 całodobowy
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

 

800 70 2222 całodobwy

Centrum Wsparcia dla osób dorosłych w kryzysie psychicznym 

 

800 12 12 12  całodobowy

Dziecięcy Telefon Zaufania Rezcznika Praw Dziecka

 

116 123 całodowy 

Telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych 

 

800 100 100
Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawach bezpieczeństwa w sieci

 

112 

Numer alarmowy w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia 

 

 

 

Funkcja dostępna tylko dla zalogowanych.